Followers

Friday, October 8, 2010

ORang melayu mudah diperbodohkan?

Teringin saya ingin berkongsi sesuatu dgn anda semua? Sesuatu yang kita selalu dgr. kita percaya dan akhirnya memakn diri kita. Saya percaya setiap orang pasti pernah mendengar dongeng bahawa singapura adalah negara sebuah pulau yang setiap tahun akan tenggelam satu inchi setap satu tahun. Sebab itu kita tidak kisah bila negara itu membli pasir yang banyak daripada Malaysia. Secara tak langsung wujud lah tukang korek pasir secara haram. Pada ketika itu, beratus lori pasir memasuki Sinagpura, dan tidak mengetahui niat jahat Singapura untuk menguasai pulau Malaysia.

Setelah lama berlalu apabila Singapura menuntut haknya keatas Pulau batu putih kerana kedudukn pulau batu ptih itu hampir dengn mereka dan mereka telah mengawal pulau itu selama berpuluh tahun. Mereka juga telah menambak pasir dan tanah supaya menghampiri pulau itu, maka pada ketika itu org melayu mula gelisah. Kedaulatan kita pasti tergugat. Dengan menurunkan barisan peguam yang handal, akhirnya mereka berjaya pulau batu putih.

Apa yang saya nak sampaikan, adakala kita mudah terleka dengan ideologi pihak musuh. Ia ditanam pada waktu kita kecil lagi supaya mudah untuk kita diperkuasai. Walaupun kes ini telah lama berlalu, ia merupakan titik hitam dalam sejarah negara. Tidakperlu disebut ,telah banyak tindak tanduk Singapura yang tlah mengguris perasaan Malaysia dengan pencerobohan udara oleh jet singapura dan pencorobohan perairan Malaysia.

No comments:

Post a Comment